donderdag 3 januari 2013

Zo, ik ga beginnen met een nieuw project, doen jullie mee????????????????

Het originele patroon.

de door mij gekozen kleurtjes

Vanavond ga ik beginnen met een nieuw project. Ik heb sinds een paar weken het patroon in huis, Calendula Patterdrip's Cottage. Een ontwerp van Meg Hawkey, uitgegeven door Crabapple Hill Studio. 
Derwent aquarelpotloden, coloursoft.

Ik ben al een paar jaar verliefd op dit patroon en ik heb nu de stap gewaagd. Ik heb het patroon gekocht bij Aztec Rose, www.aztec-rose-crea.com, in Zwijndrecht en ik heb de stofjes verzameld bij Quiltshop Leur, www.quiltshop.nl, en Aztec Rose. De potloden die ik straks nodig heb om de stitcherie in te kleuren heb ik via Harolds in Rotterdam.

Bij het doorlezen van het patroon kwam ik er achter dat de meeste van de blokken gemaakt kunnen worden met de mallen van Marti Mitchell. Dat is heerlijk. Vooral setje A is heel handig.

Het wordt een redelijk grote quilt, 66,5 x 72,5 inch. De stitcherie zal ook over de blokjes lopen, dus de randblokken worden donkere kleuren en de midden blokjes licht. 

Dus ik ga nu beginnen. Het is de bedoeling om het met een aantal quiltsters via de www.quilten.startpagina.nl te gaan doen. We gaan elkaar volgen,ondersteunen en aanmoedigen. We gaan iedere eerste maandag van de maand onze vorderingen aan elkaar laten zien,.
Beginnend met februari. 

Ik ben heel benieuwd naar de verschillende resultaten.Spannend. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook een apart blog hebt voor dit patroon, heb je toegevoegd aan die van mij.
    Ben erg benieuwd....
    Kleuren waarmee ik ga borduren.... ook voor mij nog een vraag, in ieder geval wel donker en wat met een gemeleerde draad....
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen